Лопушненська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Право на податкову знижку: 60 календарних днів для повернення

Дата: 10.09.2024 18:12
Кількість переглядів: 30


Розпочався новий навчальний рік, дехто із студентів та учнів має змогу навчатись безкоштовно, дехто вступив на платне навчання, іноді вартість навчання не під силу батькам і студентам. Як повернути частину оплати за навчання як допомогу від держави, розповів начальник управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Тернопільській області Вододимир Брудко під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія», який нещодавно відбувся в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області.

Фото без опису
У ході телефонної розмови додзвонювачі цікавилися, за які понесені витрати можна повернути частину сплаченого податку на доходи за ставкою 18%. 
Податкова знижка надається, зауважив Володимир Брудко, якщо у фізичної особи протягом звітного року були витрати на навчання, отримання доступного житла за державними програмами, оплату допоміжних репродуктивних технологій, відсотки за іпотечним кредитом, внески на благодійність, страхові платежі (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя, пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо. 
Під час годинного спілкування посадовця запитували, хто може отримати податкову знижку за навчання, як надається податкова знижка, який порядок розрахунку. 
Посадовець розповів, що скористатись можуть громадяни України, які офіційно працюють, а отже є платниками податку на доходи фізичних осіб і мають реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) або довідку про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (що надавались раніше), а саме: 
- той, хто сплачує за своє навчання (наприклад, якщо студент офіційно працює та сплачує податки). 
- родичі: батько, мати, чоловік, дружина, діти, в тому числі усиновлені. Таким чином, чоловік може отримати податкову знижку за оплату навчання дружини, або мама – за навчання сина. 
Приватний підприємець отримати податкову знижку не може. Проте фізична особа-підприємець має право на податкову знижку виключно як фізична особа, якщо є найманим працівником та отримує доходи у вигляді заробітної плати та/або дивідендів  по акціях, емітентом яких є юридична особа, що має статус резидента Дія Сіті. 
Для оформлення податкової знижки необхідно підготувати: копію паспорта; довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податку; довідку про заробітну плату та/або дивідендів по акціях, емітентом яких є юридична особа, що має статус резидента Дія Сіті, нараховану протягом звітного року, утриманий податок на доходи та військовий збір та податкову соціальну пільгу (у разі наявності); копії документів, що підтверджують сплату (квитанції, платіжні доручення тощо); документ, що підтверджує ступінь споріднення (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб), якщо витрати здійснено на користь члена сім’ї; копії договорів про надання послуг (за їх наявності). 
Копії зазначених документів надаються разом з податковою декларацією про майновий стан та доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку. 
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата. 
Податкова знижка надається у поточному році за наслідками попереднього звітного податкового року до Державної податкової інспекції за місцем реєстрації. 
Запитували, чи можна скористатись правом на повернення, коли у звітному році не скористався цим правом. У відповідь Володимир Брудко, зазначив, що таке право на наступні податкові роки не переноситься. Тобто, щоб отримати податкову знижку за навчання за 2023 рік, включно до 31 грудня 2024 року необхідно подати декларацію, і після чого держава компенсує частину витрат. 
Сума, що має бути повернута платнику податку як знижка на навчання, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації. 

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь