Коли декларант може подати звітну одноразову (спеціальну) добровільну декларацію повторно
Коли декларант може подати звітну одноразову (спеціальну) добровільну декларацію повторно
Державна податкова інспекція нагадує, що у разі несплати або сплати в неповному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, внаслідок чого одноразова (спеціальна) добровільна декларація (далі – Декларація) була визнана не поданою, декларант має право подати повторно таку Декларацію, оскільки Податковий кодекс України не містить обмежень щодо подання повторної звітної Декларації.
Відповідно до абзацу шостого п. 12 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі несплати або сплати в неповному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір), зазначеної в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (далі – Декларація), у встановлений підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ строк Декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються передбачені підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ державні гарантії та звільнення від відповідальності.
Разом з тим, згідно з п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ декларант, який має намір скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням щодо належних йому активів фізичної особи, протягом визначеного підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування має право добровільно подати до контролюючого органу Декларацію в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Приватний підприємець планує водночас провадити незалежну професійну діяльність: чому необхідно подавати заяву за ф. 1-ЄСВ
Якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та при цьому така особа розпочинає незалежну професійну діяльність, то вона подає до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ з позначкою «Зміни» та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності, протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.
Відповідно до ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), є, зокрема, фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.
Взяття на облік в контролюючих органах самозайнятих осіб здійснюється відповідно до розд. ІІІ Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1162).
Згідно з пп. 1 та 2 розд. ІІІ Порядку № 1162 взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється на підставі заяви про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ (заява за формою № 1-ЄСВ), яка подається протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.
У разі зміни даних про платника єдиного внеску до контролюючого органу подається заява за ф. № 1-ЄСВ з приміткою «Зміни». До заяви додаються завірені копії документів, що зазнали змін (п. 5 розд. ІІІ Порядку № 1162).
Відповідно до п. 7 розд. ІІІ Порядку № 1162 якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та провадить незалежну професійну діяльність, така фізична особа обліковується в контролюючому органі як фізична особа – підприємець з ознакою провадження незалежної професійної діяльності.
Така ознака встановлюється на підставі поданих до контролюючого органу за місцем проживання заяви за формою № 1-ЄСВ з позначкою «Зміни» та копії документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, або відомостей (даних) відповідного уповноваженого органу чи реєстру, яким забезпечується реєстрація незалежної професійної діяльності, або заяви та документів, поданих відповідно до п.п. 4 п. 6.7 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX
Які документи повинен зберігати на місці проведення розрахунків суб’єкт господарювання, котрий застосовує РРО?
Державна податкова інспекція роз’яснює, що відповідно до п. 4 розд. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 547), суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також здійснення операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані, зокрема:
-у кінці робочого дня (зміни) створювати у паперовій та/або електронній формі (крім автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій (абзац восьмий п. 4 розд. ІІІ Порядку № 547);
-створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання на РРО (крім автоматів з продажу товарів (послуг)) протягом трьох років (абзац дев’ятий п. 4 розд. ІІІ Порядку № 547);
-створювати в паперовій та/або електронній формі X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства (абзац тринадцятий п. 4 розд. ІІІ Порядку № 547);
-зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії (абзац п’ятнадцятий п. 4 розд. ІІІ Порядку № 547).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Серед податківців Тернопільщини проведено 849 антикорупційних заходів
Одним з основних пріоритетів діяльності Головного управління ДПС у Тернопільській області є профілактика та упередження корупційних дій у податковій сфері. У рамках визначеного законодавством правового поля, наявних сил і засобів, у відомстві постійно проводяться заходи, спрямовані на виявлення та припинення фактів корупції.
Так, упродовж восьми місяців цього року відділом з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС у Тернопільській області вжито 849 організаційно-роз'яснювальних заходів з питань запобігання корупції.
Також за вказаний період відділом проведено 19 перевірок, дисциплінарних проваджень, службових розслідувань. У тому числі 13 перевірок із виявленням фактів, що можуть свідчити про вчинення інших порушень вимог антикорупційного законодавства, а також три перевірки стосовно службових осіб територіальних органів ДПС, які вчинили корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення та стільки ж – у зв’язку із виявленням фактів, що можуть свідчити про вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень. За результатами перевірок до дисциплінарної відповідальності притягнуто 4 працівників податкової служби області. Ще у двох випадах матеріали перевірок спрямували до спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції або відповідних правоохоронних органів (для притягнення до адміністративної відповідальності).
У січні-серпні 2021 року працівниками підрозділу отримано та розглянуто 10 повідомлень щодо причетності посадових та службових осіб відомства до вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог Закону. За результатами розгляду повідомлень, викладена інформація знайшла своє підтвердження у 7 випадках.
Жителям Тернопілля повернули 12 млн грн податку через витрати на навчання, страхування і не тільки
З початку цього року 4692 жителі Тернопільської області подали декларації про майновий стан до податкових органів, аби скористатися своїм правом на податкову знижку. Вони задекларували 73,9 млн грн витрат.
Більшість наших краян, а це 3914 (83%) особи – подали декларації для отримання податкової знижки в зв’язку з понесеними витратами на навчання. Про сплату страхових внесків за договорами довгострокового страхування життя заявили 721 декларант. Сплата відсотків за іпотечними кредитами стала підставою для податкової знижки 31 жителя Тернопілля. Понесені витрати на оплату допоміжних репродуктивних технологій та усиновлення дітей дали право на податкову знижку 6 нашим краянам. Скористались поверненням податку, оскільки витрачались на переобладнання транспортних засобів, 8 жителів краю. Ще 12 осіб задекларували витрати на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла.
За насідками перерахунків цим громадянам нараховано до повернення 13,1 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Майже 92 відсотки, а це 12 млн грн визначеної до відшкодування суми вже повернули декларантам.
Нагадуємо, що громадяни, які бажають скористатися своїм правом на податкову знижку, можуть подати декларацію впродовж року – до 31 грудня включно.