Звітність для СГ, які здійснюють імпорт/продаж рідин, що використовуються в електронних сигаретах
Звітність для СГ, які здійснюють імпорт/продаж рідин, що використовуються в електронних сигаретах
Державна податкова інспекція нагадує, що форму декларації акцизного податку (далі – Декларація), Порядок її заповнення та подання затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 (далі – Порядок №14).
Відповідно до п. 2 розділу І Порядку №14 за кожний встановлений Податковим кодексом України (далі – ПКУ) звітний період незалежно від того, чи провадили платники господарську діяльність у звітному періоді та чи виникають податкові зобов’язання зі сплати акцизного податку, заповнюють та подають відповідні розділи та додатки до Декларації суб’єкти господарювання, які відповідно до п. 212.1 ст. 212 ПКУ є платниками акцизного податку та мають чинні (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством.
Згідно п. 212.1 ст. 212 ПКУ платниками акцизного податку, зокрема, є:
- особа, постійне представництво, які виробляють підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини;
- особа – суб’єкт господарювання, постійне представництво, які ввозять підакцизні товари (продукцію) на митну територію України;
- особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.
Відповідно до змін, внесених до ПКУ Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», з 01.01.2021 до підакцизних товарів віднесено рідини, що використовуються в електронних сигаретах.
Згідно з вимогами Порядку №14 розрахунок акцизного податку по операціях із ввезення та продажу рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється платниками податку у додатку 1 до Декларації «Розрахунок суми акцизного податку з підакцизних товарів (продукції) (крім транспортних засобів), на які встановлено специфічні ставки акцизного податку (крім операцій, визначених п. п. 213.1.9, 213.1.11, 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 ПКУ)» (далі – Додаток 1) із перенесенням суми податку у розділ Б Декларації.
Поряд з цим, платник, який відповідно до п. п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 ПКУ є суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, а саме рідин, що використовуються в електронних сигаретах, заповнює та подає розділ «Д» та додаток 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» (далі – Додаток 6) до Декларації з проставленням нулів, оскільки поки що ПКУ не визначено ставку оподаткування для таких операцій.
Зазначаємо, що згідно з п. п. 49.2 прим.1 п. 49.2 ст. 49 ПКУ платники, визначені п.п.212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
Отже, з 01.01.2021 суб’єктам господарювання, що є виробниками або імпортерами рідин, що використовуються в електронних сигаретах та мають відповідну ліцензію, необхідно подавати Декларацію із здійсненням розрахунку акцизного податку в Додатку 1 до Декларації та перенесенням суми податку у розділ Б Декларації за відповідними операціями.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Податкова амністія: гарантії суб’єктам господарювання
Згідно з абзацом шостим п. 12 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від (далі – ПКУ) при несплаті або сплаті в неповному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір), зазначеної в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (далі – Декларація), у встановлений підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ строк одноразова (спеціальна) добровільна декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються передбачені підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ державні гарантії та звільнення від відповідальності.
Відповідно до положень пп. 13-17 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ поняття «гарантії суб’єктам господарювання» означає:
- не проводиться податкова перевірка щодо джерела отримання декларантом чи фізичною особою доходів, за рахунок яких було одержано (набуто) задекларовані таким декларантом активи або активи, передбачені п. 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ;
Декларації, а також відомості, що містяться в них, не можуть бути використані в розслідуваннях та/або перевірках стосовно декларанта, а також як докази у кримінальних провадженнях, справах про адміністративні правопорушення, цивільних та адміністративних справах;
- відомості, що містяться у відповідних Деклараціях та доданих до них документах, є конфіденційною інформацією та не підлягають розголошенню без письмової згоди декларанта, крім випадків, коли це прямо передбачено законами або рішенням суду;
Декларація підлягає камеральній перевірці у спеціальному порядку (виявлення арифметичних та логічних помилок). Таким чином, податковими органами не проводяться документальні перевірки, що свідчить про відсутності фіскальної складової;
- звільнення від сплати військового збору;
- до декларанта, який сплатив у повному обсязі Збір у встановлених порядку, строки та розмірі, не можуть:
застосовуватися заходи забезпечення кримінального провадження, застосовуватися запобіжні заходи та вчинятися слідчі (розшукові) дії у кримінальному провадженні у зв’язку з придбанням (формуванням джерел придбання), створенням, одержанням, використанням зазначених в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації активів за будь-який період до 01 січня 2021 року;
розпочинатися провадження у справах про адміністративні правопорушення за порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Умови для звільнення від оподаткування прибутку контрольованих іноземних компаній
Державна податкова інспекція інформує, що листом Міністерства фінансів України від 09.08.2021 №11210-09-62/24813 надано роз’яснення щодо застосування норми податкового законодавства, визначеної пунктом 392.4.1 пункту 392.4 статті 392 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якою встановлюються умови для звільнення від оподаткування доходів (прибутку) контрольованих іноземних компаній.
Як зазначено у листі Міністерства фінансів України, відповідно до абзаців першого-п’ятого підпункту 392.4.1 пункту 392.4 статті 392 ПКУ, норми якого будуть застосовуватись з 01.01.2022, скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії (далі – КІК) не підлягає включенню до загального оподатковуваного доходу, не є об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи у разі додержання таких умов:
а) між Україною та іноземною юрисдикцією місцезнаходження (реєстрації) КІК є чинний договір про уникнення подвійного оподаткування або про обмін податковою інформацією та
б) виконується будь-яка з таких умов:
КІК фактично сплачує податок на прибуток за ефективною ставкою, що є не меншою за базову (основну) ставку податку на прибуток підприємств в Україні, визначену пунктом 136.1 статті 136 Кодексу, або є меншою за таку ставку не більше ніж на п’ять відсоткових пунктів, або частка пасивних доходів КІК становить не більше 50 відсотків загальної суми доходів КІК із всіх джерел.
Отже, однією з обов’язкових умов щодо невключення скоригованого прибутку КІК до бази оподаткування контролюючої особи є наявність між Україною та юрисдикцією КІК чинного договору про уникнення подвійного оподаткування або про обмін податковою інформацією.
Більш детально про це йдеться у листі ДПС України від 26.08.2021 №19398/7/99-00-21-02-02-07 за посиланням https://www.tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/print-76075.html.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
На Тернопільщині популярний малий бізнес
Станом на початок серпня цього року на обліку в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області перебувало 60912 основних платників податків. Майже 60 відсотків із них – приватні підприємці, а це 36329 осіб. Решта платників є юридичними особами – 24583. Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість підприємців зросла на 1158, а також додалося 616 юросіб.
Упродовж липня 2021 року взяли на облік 674 платники податків. Серед них 71 юридична особа та 603 підприємців. Припинили діяльність у даному періоді 312 суб’єктів підприємницької діяльності, а саме: 38 юридичних осіб та 274 фізичних осіб – підприємців.
У Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків зареєстровано 1 073 890 фізичну особу, а також 4503 іноземці. Проте 4767 осіб відмовилися від присвоєння ідентифікаційного номера. Загалом цьогоріч зареєстровано 8005 фізичних осіб та 225 іноземців, а також 18102 змін реєстраційних даних, які надійшли до державного реєстру.