Зміна адміністративного устрою: інформуємо про об’єкт оподаткування
Зміна адміністративного устрою: інформуємо про об’єкт оподаткування
Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – об’єкт оподаткування) – неосновне місце обліку.
Об’єктами оподаткування є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.
Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок №1588).
Згідно з п. 8.4 розд. VIII Порядку №1588 повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі - повідомлення №20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
При зміні відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, в такому самому порядку та строки, як і при реєстрації, створенні чи відкритті об’єкта оподаткування.
Законом України від 16 квітня 2020 року №562-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад» внесені зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якими уповноважено Кабінет Міністрів України до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України здійснювати визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад.
Розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року №707-730 визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад усіх областей України (далі – розпорядження КМУ).
Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», починаючи з 19.07.2020, запроваджено новий районний поділ у межах Автономної Республіки Крим та областей України, зокрема, утворено нові райони із визначенням затверджених розпорядженнями КМУ територій територіальних громад, що ввійшли до їх складу.
Наказом Міністерства розвитку громад та територій від 26.11.2020 №290 (у редакції наказу Мінрегіону від 12.01.2021 №3) затверджено Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (далі – Кодифікатор), який впроваджується на заміну Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України (далі – КОАТУУ).
Відповідно із впровадженням Кодифікатора ведення КОАТТУ буде припинено.
У перехідний період для заповнення повідомлення №20-ОПП може використовуватись КОАТУУ.
Отже, якщо унаслідок зміни адміністративно-територіального устрою змінилась адміністративно-територіальна одиниця на території якої знаходиться об’єкт оподаткування, повідомлення №20-ОПП подається з ознакою «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування», у графах 6-7 повідомлення № 20-ОПП зазначається код та назва населеного пункту – адміністративного центру новоствореної територіальної громади згідно з КОАТУУ. Такий порядок заповнення граф 6-7 повідомлення №20-ОПП діятиме до завершення перехідного періоду - до запровадження Кодифікатора.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
П’ятдесятитисячне обмеження щодо розрахунків з оплати праці
Відповідно до п. п. 5 п. 3 розд. І Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (далі – Положення №148), готівкові розрахунки/розрахунки готівкою – платежі готівкою суб’єктів господарювання і фізичних осіб за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги), а також за операціями, які безпосередньо не пов’язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна.
Підпунктом 2 п. 6 розд. ІІ Положення №148 визначено, що суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки з фізичними особами готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в розмірі до 50000 грн уключно.
При цьому, суб’єкти господарювання у разі зняття готівкових коштів із поточних рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит банку (філії, відділення) підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні банку (філії, відділенню) для вивчення клієнта з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.
Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи/юридичних осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку (далі – небанківські установи), шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.
Разом з тим, обмеження, установлені в пп. 6 та 7 розд. II Положення №148, не стосуються виплат, пов’язаних з оплатою праці (п. п. 4 п. 8 розд. ІІ Положення №148).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Діяльність на землі понад 2 гектари передбачає держреєстрацію СГД
Державна податкова інспекція нагадує, що на сьогодні триває кампанія декларування доходів громадян. Під час кампанії громадяни, які минулого 2020 року отримували доходи від самостійного обробітку власних земельних ділянок (паїв) загальною площею понад 2 гектари та від продажу сільськогосподарської продукції, мають задекларувати такі доходи та сплатити відповідні податки. Також необхідно задекларувати отриманий дохід у разі надання власних земельних ділянок (паїв) в оренду іншій фізичній особі, яка не є суб’єктом господарювання.
Такі види доходів відповідно до вимог Податкового кодексу України підлягають оподаткуванню за ставкою податку на доходи фізичних осіб 18% та військового збору 1,5%.
Граничний термін подання Податкової декларації про майновий стан і доходи настає 30 квітня поточного року. Сплатити узгоджені податкові зобов’язання платники податку зобов’язані до 1 серпня 2021 року.
Фізичні особи, які на, на постійній основі провадять діяльність, яка спрямована на отримання доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних частках (паях), розмір яких перевищує 2 гектари передбачає державну реєстрацію як суб’єкта господарської діяльності.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Тернопільщина: аналіз ризиків забезпечив бізнесу своєчасне відшкодування ПДВ
Впродовж першого кварталу 2021 року суб’єктам господарювання Тернопільщини повернули з бюджету 137 млн грн податку на додану вартість. Про це розповів начальник Головного управління ДПС у Тернопільській області Михайло Яцина.
«Загалом про відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок заявили 83 суб’єкти підприємницької діяльності – юридичних осіб краю. Задекларували до повернення вони 122 млн гривень цього податку, що на 5 млн грн більше, ніж торік» – деталізував керівник податкової служби області.
Він додав, що на початок квітня загальний залишок невідшкодованого ПДВ склав 61 млн гривень. З них 45 млн грн перебувають у стадії перевірок та процедурі бюджетного відшкодування згідно з вимогами Податкового кодексу України і відповідними нормативними документами, а щодо 16 млн грн триває судовий та адміністративний розгляд.
Також фахівці податкової служби Тернопільщини упередили бюджетне відшкодування даного платежу на 2,1 млн гривень.
«Завдяки комплексному аналізу ризиків, який застосовували наші фахівці у своїй роботі, нам вдалося забезпечити своєчасне повернення суб’єктам господарювання законно належного платежу. До того ж комплексний підхід до протидії маніпуляціям зі схемним кредитом ПДВ забезпечує сприятливі умови для розвитку конкуренто спроможного бізнесу», – підсумував Михайло Яцина.