Лопушненська громада
Кременецький район, Тернопільська область

Кременецький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги

Безоплатна правова допомога тепер і в мобільному застосунку

                                                                                        

23 липня в Міністерстві юстиції презентовано мобільний застосунок «Безоплатна правова допомога». Проєкт реалізовано за підтримки партнерів Міністерства юстиції та Координаційного центру з надання правової допомоги – Міжнародного фонду «Відродження», Української фундації правової допомоги та компанії-розробника IDev. 

 

 

 

Під час вступного слова заступник Міністра юстиції Валерія Коломієць підкреслила, що Міністерство юстиціі? та Координаційний центр з надання правової допомоги вже більше 8 років реалізують надання безоплатноі? первинної та вторинної правовоі? допомоги.

«Кожного разу ми намагаємося спростити і покращити наші сервіси. Сьогодні ми презентуємо наи?простішии? спосіб доступу до безоплатноі? правовоі? допомоги – мобільнии? додаток «Безоплатна правова допомога». Ми зрозуміли, що це вкраи? потрібнии? інструмент на початку карантину, коли збільшилась кількість звернень до системи БПД і люди були змушені шукати наші контакти на різних платформах та соціальних мережах. Завдяки нашим партнерам, з якими ми вже не першии? рік реалізовуємо різні проекти, ми зібрали це все в одну кнопку на мобільному телефоні. Можна сказати, що тепер правова допомога може бути у кожного в кишені постіи?но», – наголосила Валерія Коломієць.

Заступник міністра юстиції зазначила, що застосунок «БПД» значно спрощує доступ людей до правосуддя: «Одним дотиком можна отримати консультацію, правову підтримку і роз’яснення прав та обов’язків. Це значно спростить доступ до правосуддя: будь-яка людина, яка опинилася в складніи? життєвіи? ситуаціі?, зможе витягнути телефон і отримати правову допомогу».

Вона також повідомила, що окрім презентованого додатку Міністерство працює над спрощенням подачі документів для отримання безоплатноі? вторинноі? правовоі? допомоги та скороченням часу для отримання адвокатськоі? допомоги до трьох днів.

«У нас в планах багато інших сервісів, адже ми розуміємо, що цифровізація – це наше маи?бутнє», – додала Валерія Коломієць.

Зі свого боку, перша заступниця директора Координаційного центру з надання правової допомоги Оксана Василяка відмітила: «Система безоплатноі? правовоі? допомоги працює вже понад 8 років. Для нас важливо постіи?но розширювати можливості доступу людини до правовоі? допомоги – як офлаи?н, так і онлаи?н, адже за весь цеи? період до нас вже звернулося понад 1,6 млн громадян. Тому ми прии?маємо громадян не лише в центрах та бюро правовоі? допомоги, яких налічується зараз понад 530, але и? працюємо в онлаи?н режимі за допомогою сучасних інформаціи?них технологіи? та засобів комунікаціі?».

Вона підкреслила, що сьогодні дуже важливо презентувати цеи? мобільнии? додаток, адже він дозволяє розширити доступ людини до правовоі? допомоги: не лише перевірити, чи належить особа до суб’єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу, а и? замовити адресну правову допомогу, скористатися правничою вікіпедією WikiLegalAid, дізнатися наші контакти та автоматично зателефонувати на єдинии? номер системи БПД 0 800 213 103 для отримання консультаціі?.

Таким чином, за допомогою додатку можна:

– зателефонувати на єдиний номер 0 800 213 103 та отримати консультацію юриста;

– «замовити» письмову юридичну консультацію;

– подати запит на отримання послуги із захисту та представництва в суді;

– надіслати запит на отримання адресної правової допомоги;

– знайти за допомогою геолокації найближчий центр або бюро правової допомоги;

– прочитати правові консультації у правничій вікіпедії WikiLegalAid тощо.

«Мобільнии? додаток «Безоплатна правова допомога» є технологічним рішенням для вирішення проблем доступу до правосуддя. Разом з Міністерством юстиціі?, колегами та партнерами з фонду «Відродження» ми створили цеи? додаток таким, щоб він був ближчим до людеи?. Щоб державнии? сервіс, який декларовано державою – доступ до правосуддя та правова допомога – міг бути застосовании? кожною людиною, в якоі? є мобільнии? телефон. Фактично правова допомога приходить до кожного. Сподіваємось, це рішення буде використовуватись і буде діи?сно потрібне людям», – відмітив директор Української фундації правової допомоги Микола Сіома.

Виконавчий директор Міжнародного фонду «Відродження» Олександр Сушко також підкреслив важливість нового застосунку БПД.

«Дании? додаток – це сери?ознии? крок, щоб центри безоплатноі? правовоі? допомоги і люди, які працюють в системі БПД, зарадили більшій кількості людеи?. Базову правову допомогу можна і потрібно надавати онлаи?н. Людям зовсім не обов’язково щоразу фізично відвідувати центри і бюро БПД, які сьогодні працюють. Наближення надавачів послуг до тих, хто цих послуг потребує, є вимогою часу», – зауважив він.

«Сьогодні можливості людеи? ускладнені, і все частіше виникає необхідність отримати пораду. Спрощення доступу до самих базових сервісів – особлива потреба за цих умов. Дуже добре, що вдалося за короткии? термін знайти і запропонувати такі формати, які суттєво розширюють доступ саме до базових потреб у правосудді – до консультаціи? та порад. Спрощення форм звернення – це те, що, напевно, сьогодні наи?більше заходиться на часі. Ми налаштовані і надалі розширювати простір правосуддя через спрощення доступу до нього. Це не просто один із технічних додатків, це світоглядна річь, яка дозволяє знаходити швидкі відповіді, поєднує клієнта із сервісом і, зрештою, дає можливість вимірювати і бачити, як ці сервіси працюють», – додав Директор програми «Права людини та правосуддя» Міжнародного фонду «Відродження» Роман Романов.

Директор компанії-розробника iDev Станіслав Євченко висловив впевненість, що розвиток технологій є правильним напрямом руху для всіх інституцій, в тому числі Міністерства юстиції.

«Людина повинна знати, що вона має можливість відстоювати своі? права. Новии? додаток спрямовании? на забезпечення такоі? можливості. Я впевнении?, що технологіі? змінять наше життя в маи?бутньому на краще. І зараз така взаємодія партнерів – це хорошии? сигнал для бізнесу, що потрібно думати про відповідальність, про те, як ти змінюєш те місце, де ти живеш. Це великии? сигнал і для інших Міністерств та інституціи?, що є діджиталізація, є зміни, і потрібно бути відкрити до них. Разом ми змінимо Украі?ну!», – впевнено заявив Станіслав Євченко.

 



« повернутися до списку новин