A A A K K K
для людей із порушенням зору
Лопушненська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Лопушненської сільської ради «Про затвердження Положення про оренду комунального Кременецької міської територіальної громади та Методики розрахунку орендної плати за оренду майна комунальної власності Лопуш

Дата: 11.10.2021 09:33
Кількість переглядів: 22

 

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Лопушненської сільської ради «Про затвердження Положення про оренду комунального Кременецької міської територіальної громади та Методики розрахунку орендної плати за оренду майна комунальної власності Лопушненської сільської ради»

 

 

Назва регуляторного акта: проект рішення Лопушненської сільської ради  «Про затвердження Положення про оренду комунального майна Лопушненської  сільської ради  та Методики розрахунку орендної плати за оренду майна комунальної власності Лопушненської сільської ради»

 

Регуляторний орган: Лопушненська сільська рада .

Розробник документа: Лопушненська сільська рада.

Відповідальна особа: заступник сільського голови з питань діяльності виконавчих органів ради

                                        Михайлов О.І. тел. 0968000805

 

1. Визначення проблеми

 

Законом України «Про оренду державного та комунального майна» передбачається, що державну політику в сфері оренди комунального майна здійснюють органи місцевого самоврядування, у тому числі органами місцевого самоврядування визначається методика розрахунку орендної плати та порядок використання плати за оренду майна комунальної власності та інше. Частиною 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Передача в оренду комунального майна є ефективним і перспективним управлінським рішенням, що не лише дає змогу зберегти майно територіальної громади , а і сприяє розвитку підприємництва і є джерелом наповнення місцевого бюджету. В результаті розробки нового проекту рішення Лопушненської сільської ради «Про затвердження Положення про оренду комунального Лопушненської  сільської ради  та Методики розрахунку орендної плати за оренду майна комунальної власності Лопушненської сільської ради » процедура передачі в оренду майна комунальної власності буде приведена у відповідність до вимог чинного законодавства. Таким чином, визначена проблема – необхідність чітко визначити повноваження орендодавців майна комунальної власності та пропорції розподілу орендної плати за майно, яке знаходиться на балансі комунальних підприємств, установ, закладів і здається в оренду уповноваженим органом сільської  ради.

 

 2. Визначення цілей регулювання

 

Проект рішення покликаний забезпечити:

- впорядкування правових та економічних відносин у сфері оренди майна комунальної власності Лопушненської сільської ради ;

- приведення у відповідність до вимог чинного законодавства процедури передачі в оренду майна комунальної власності  Лопушненської сільської ради ;

- усунення недоліків процедури перерозподілу коштів від надання в оренду комунального майна в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

- забезпечення надходжень до сільського бюджету згідно з вимогами Закону України «Про оренду державного та комунального майна»

 

3. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

 

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи, а саме, інформування громадськості про положення регуляторного акту шляхом оприлюднення  на офіційному веб-сайті Лопушненської сільської ради. Обраний спосіб відповідає вимогам діючого законодавства, а також дозволить впорядкувати правові відносини між Лопушненською сільською  радою та її виконавчого органу з суб’єктами господарювання із врахуванням інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив. Видання запропонованого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.

 

4. Опис альтернатив запропонованому регуляторному акту

 

Єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми, що відповідає потребам та забезпечує досягнення встановлених цілей, є видання зазначеного регуляторного акту. Положення про порядок передачі в оренду майна комунальної власності Лопушненської сільської ради  регулює організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна, що перебуває у комунальній власності, визначає об’єкти оренди та суб’єктів орендних відносин, порядок передачі комунального майна в оренду, порядок здійснення оцінки об’єкта оренди та укладення договору оренди, процедуру передачі орендованого майна в суборендне користування.

Методика розрахунку і порядку використання плати за оренду майна комунальної власності Лопушненської сільської ради: визначає механізм нарахування орендної плати, пропорції розподілу надходжень від орендної плати за користування комунальним майном між бюджетом  сільської ради та підприємствами (установами, закладами) – балансоутримувачами майна, у випадках коли орендодавцем цього майна є само підприємство (установа, заклад) або уповноважений орган сільської ради. Реалізація цього регуляторного акта забезпечить дотримання прозорого механізму передачі в оренду майна комунальної власності та врегулює відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання майна.

 

5. Розрахунок витрат і переваг впровадження запропонованого регуляторного акта

 

____

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів органу місцевого самоврядування

Реалізація політики у сфері відносин щодо оренди комунального майна. Здійснення матеріальної підтримки комунальним підприємствам, закладам, установам шляхом спрямування орендної плати за майно, яке перебуває на їх балансі відповідно до пропорцій її розподілу. Утримання майна територіальної громади в належному стані. Вдосконалення відносин між орендодавцями та орендарями майна комунальної власності.

Витрати на проведення підготовки об’єкту комунального майна до передачі його в оренду.

Сфера інтересів суб’єктів госаподарювання

Прозора система надання в користування об’єктів комунальної власності територіальної громади, матеріальної підтримки комунальним підприємствам, закладам, установам шляхом спрямування орендної плати за майно, яке перебуває на їх балансі відповідно до пропорцій її розподілу. Вдосконалення відносин між орендодавцями та орендарями майна комунальної власності територіальної громади.

Відшкодування витрат на підготовчі роботи (проведення експертної оцінки, рецензії на неї та розміщення публікацій в пресі). Здійснення орендної плати. Відшкодування коштів за надання комунальних послуг. Відшкодування земельного податку.

Сфера інтересів населення

Утримання майна територіальної громади  в належному стані. Збільшення видатків з місцевого бюджету на розбудову соціальної інфраструктури населених пунктів.

Витрати не передбачені.

 

____Виконання вимог запропонованого проекту регуляторного акта не потребує додаткових витрат з місцевого бюджету.

 

6. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Строк дії запропонованого регуляторного акта необмежений, оскільки відносини щодо оренди комунального майна несуть постійний характер. В разі внесення змін у чинному законодавстві, що впливатимуть на дію даного регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні коригування.

 

7. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюється у встановленому законодавством порядку за кількісними і якісними показниками з використанням статистичного методу одержання результатів відстеження. Кількісні показники результативності акта – кількість укладених договорів оренди за певний період. Якісні показники результативності акта – надходження коштів до сільського бюджету, в наслідок переукладення діючих договорів оренди та укладення нових.

 

 

8. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

 Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності буде проведено не пізніше 2-х років з дня набрання чинності регуляторним актом. Для відстеження результативності буде застосовано аналіз статистичних даних. У рамках статистичного методу відстеження буде проведено аналіз статистичної інформації щодо надходжень до міського бюджету плати за оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади, кількості укладених договорів оренди комунального майна, кількість суб’єктів господарської діяльності, що уклали договір оренди.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено заступником сільського голови з питань діяльності виконавчих органів ради .

 

 

 

 

Заступник сільського голови  з питань

діяльності виконавчих  органів ради                                                  Ольга Михайлов


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь